Aangekomen in New Zealand :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu Aangekomen in New Zealand :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu

Aangekomen in New Zealand :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wouter

08 November 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora!

Eindelijk een beetje tijd vrij dus hier maar even de belevenissen van de eerste dagen posten. Eigenlijk kan ik heel kort zijn: het is hier gewoonweg fantastisch! Toffe en vriendelijke mensen, goed weer, elk soort eten dat je maar kan bedenken en natuurlijk ook nog wel enkele leuke bezienswaardigheden...

Toch maar iets meer informatie geven dan het bovenstaande zeker :) Mja ik zal beginnen bij het begin eh. Dus dinsdag in Zaventem op het vliegtuig gestapt om naar het verre Auckland te vliegen. Op voorhand had ik wel wat schrik voor deze vluchten maar dat bleek voor niets nodig. Het overstappen in Heathrow, Singapore en Melbourne was echt simpel, slapen op het vliegtuig was geen probleem (waardoor dat ik nu niets last heb van een jetlag :) ), en ook al met enkele mensen (o.a. 2 Italiaanse bomma's die bijna geen Engels spraken en ne gast uit Australie) gesproken op het vliegtuig. Tot zover de vliegreis.

Donderdag om 19u (NZ tijd) dan eindelijk aangekomen in Auckland, slechts 1u vertraging gehad.Bij de douane had ik geluk want ik kreeg geen strenge controle zodat ik niet in een ellendig lange rij moest gaan aanschuiven. Dan maar direct de bus genomen naar het ACB hostel waar ik de komende week zal verblijven. Daar aangekomen viel al snel 1 ding op: er werd bijna geen Engels gesproken en de oorzaak zijn de mensen van een buurland van Belgie ( en het zijn niet de Hollanders ;) )rarara wie is het?? Het zit hier dus vol Duitsers en naar het schijnt is dat het geval in elke backpackers hostel , ganz toll ja :) Mijn kamergenoten zijn dan ook drie Duitsers die wel echt geweldig goed meevallen. De 2 meisjes zijn vanmorgen al vertrokken waardoor ik nu alleen nog met "metal-David" opgescheept zit. Euum maar terug naar donderdag dus. Tja daar valt eigenlijk niets meer over te vertellen want ik ben bijna direct in mijn bed gekropen.

Vrijdag kennis gemaakt met de Duitse kamergenoten. Het klikte wel dus heb ik vrijdag bijna de hele dag met hen opgetrokken. Wel niets van de stad kunnen zien want er was een infosessie van IEP die toch wel wat langer duurde dan verwacht. Na deze infosessie maar onmiddellijk de verschafte informatie gebruikt en dus zijn we (= ikke en den duits) een IRD number gaan aanvragen en een bankrekening gaan openen. Daarna een beetje door de stad gewandeld om dan tegen 20u paraat te zijn in de Globe bar. Vanaf 20u werd daar voor 1000$ gratis drank weggegeven en er was dus ook heel wat volk. In de bar aan de praat geraakt met verschillende mensen waarmee ik later nog naar een party in de haven ben geweest :) Och ja vrijdagavond is 'pinten-pak-avond' dus nogal laat gaan slapen :)

Vanmorgen al om 7u30 wakker gemaakt door de Duitse meisjes die iets te veel lawaai maakten bij het inpakken van hun rugzak. Dan maar mee opgestaan en gaan ontbijten. Vandaag eindelijk eens echt iets kunnen gaan bezichtigen. Samen met David ben ik naar het Auckland museum gewandeld. Chique museum met stuff uit de hele geschiedenis van NZ, van dino's tot oorlogwapens. Daarna de Sky Tower nog bezocht, dit moest ik alleen doen want David heeft hoogtevrees pffff. De zon scheen vandaag dus had ik een prachtig uitzicht over heel de stad. Owkej dit zijn de belevenissen zo'n beetje tot hiertoe.
Vanavond nog wel is kijken in de globe bar, het zijn special drinks tonight :)

Ah je misschien ook nog even melden dat ik nu een GSM-nummer heb in NZ en die is: 0064 021 2974919. Moest ge ooit is iets willen sturen of bellen, zou het leuk zijn als ge er rekening met houdt dat het hier 12u later is dan in Belgie eh :) Zo dit was de eerste NZ update. Hopelijk kan ik snel terug iets posten en uiteraard mag iedereen hieronder nog wat commentaar geven of vragen stellen over het een of het ander eh.

  • 09 November 2008 - 11:30

    Olivier En Jelle:

    Hey Witte!
    Amai da ziet er allemaal wel plezant uit daar! Amuseer u nog goed (mej uw duits maatje) en hopelijk horen we snel weer iets van jou!
    Groetjes vanuit het koude Zandhoven,

    Jelle en Olivier

  • 09 November 2008 - 20:48

    Nick:

    joe witte das goe da goe ginder geraakt bent!da ziet er ginder inderdaad kei goe uit. hier in zandhoven city is alles in orde juist weeral ne plezante zatte zaterdag achter de rug. we zen ner het kids cafe int stad geweest da zou nog iet zijn voor uwen maat metal david:) amuseert u nog goe ginder en tot volgende keer he

  • 09 November 2008 - 20:52

    Dirk:

    den dirk laat wete da er nog geen nieuwtjes uit zandhoven zijn maar zal u zeker op de hoogte houden als er iet gebeurt

  • 09 November 2008 - 23:17

    Witte:

    En wie is Dirk? Kheb al wel een vermoeden denkek :)

  • 11 November 2008 - 20:37

    Lise:

    Hoi Hoi!
    Al in het noorden geraakt? Nog grote belevenissen? Leuke nieuwe duitsers of nog steeds den David ;) Hopelijk is het weer daar wat beter dan hier, al die regen, pff, doet dat nog goed e! Hou ons op de hoogte, ben benieuwd (haha en vooral naar de beestjes die daar zoal rondlopen, de verwachtingen zijn hoog!) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Wouter

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 39910

Voorgaande reizen:

04 November 2008 - 20 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: