Otago peninsula, the Catlins en Te Anau - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu Otago peninsula, the Catlins en Te Anau - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu

Otago peninsula, the Catlins en Te Anau

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wouter

05 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia ora!

De regen valt hier nog eens met bakken uit de lucht in adventure town Queenstown dus nog een snelle update van de afgelopen dagen/weken.

Na Dunedin een dag op Otago Peninsula doorgebracht. Schitterend weer en gewoonweg prachtige landschappen (helaas wilt het foto's uploaden weer niet lukken. Deze keer wil de pc niet echt meewerken). Een paar kortere wandelingen gemaakt daar en de rest met de auto verkend.

Na de dag op het schiereiland (peninsula betekent schiereiland) naar mijn favoriete plek tot nu toe gereden: The Catlins. Het landschap was iets of wat gelijkaardig dan dat van Otago Peninsula maar met iets meer varieteit en ook meer beesten. Drie dagen over verlaten stranden rondgedwaald, watervallen beklommen,een versteend bos van 150 miljoen jaar oud verkend, gelezen onder vuurtorens en uiteraard enkele boswandelingen gemaakt. De gespotte beesten hier: hopen Yellow eyed penguins, nog meer zeehonden, eindelijk zeeleeuwen en ook Hector dolfijnen doorheen de golfen zien glijden.

Na the Catlins was het dan tijd voor opnieuw een van de populairste toeristische trekpleisters: Milford sound. Vanaf Te anau is dat een goede 120 km doorheen fiordland national park. Ook hier weer vele keren gestopt om een korte wandeling te maken. Bij een van de stopkes mijn autosleutels in het contact laten steken en de deur al dicht gesmeten. Behoorlijk klote in de middle of nowhere en zonder gsm-ontvangst. Er was wel een bus Kiwitoeristen maar veel hulp moest ik van hen ook niet verwachten. Enig advies dat zij hadden was een ruit ingooien. Toch maar voor bedankt :)Een vriendelijk Duits koppel heeft me dan een lift naar de dichtsbijzijnde telefoon gegeven en daar heb ik de AA kunnen bellen. Even een garagist laten overkomen en na 5 minuten prullen met wat ijzeren staven was het slot open en kon de rit naar Milford sound voortgezet worden. De verwachtingen werden grotendeels ingelost, echt wel heel bijzonder al die verticale rotswanden van een duizendtal meter vlakbij het water. Helaas regende het niet die dag (voor een keer mocht het is regenen :)) waardoor het aantal spectaculaire watervallen beperkt bleef.

Na Milford Sound opnieuw naar Te Anau gereden want daar start de Kepler track. Vier dagen doorheen bos en over bergen gewandeld. Eerste 2 dagen waren zeker en vast de moeite met al die uitzichten over lake Te Anau en over de bergen. De laatste 2 dagen echter niets anders dan bos gezien en dat is voor mij toch een beetje te veel van het goede. Liever een wandeling boven de boomgrens. Wel chance gehad met het weer want geen regen of sneeuw gehad. Ook nog een aanval van 7 Kea's moeten trotseren om de tocht tot een goed einde te kunnen brengen. Enkele rake klappen volstonden om ze af te houden ;)

Na al het gewandel is het tijd voor avontuur in Queenstown, adventure capital of the world (althans dat is wat ze hier claimen). Bungy jumpen, canyon swing, shotover jet, wildwater rafting, paragliding, hanggliding, ja zowat alles hebben ze hier. Mijn budget is spijtig genoeg gelimiteerd zodat ik niet alles kan doen. Voor mij zal het bij de Nevis canyon swing blijven. Ge bevindt u 160m boven een rivier en dan volgt er een vrije val van 60m vooralleer de swing begint. Zou naar het schijnt schrikwekkender zijn dan een bungy jump dus dat kan alleen maar meevallen :) Het is trouwens ook de hoogste in de wereld.
Na deze adrenalineopstoot is het terug tijd om wat te wandelen, deze keer in Wanaka. Qua uitzicht gelijkaardig als Queenstown (dorp omgeven door bergen en een meer) maar met veel minder toeristen.

Zo dat was het voor deze keer. Tot de volgende (als ik de swing overleef natuurlijk :))

• 07 Mei 2009 - 16:35

Joke :

Geniet er nog 44 dagen enorm van Wouter! Je verhalen lijken fictie, maar jij bent ze verdorie hard aan't beleven :-)

• 08 Mei 2009 - 09:24

Werner Van Laer:

Wouter,

Heb uw fotookes eens bezien en da ziet er goed uit.
    Voor de rest te lezen zal ik eens wat meer tijd uittrekken

Zie dat je wat aan uwe fisiek doet want dit jaar moeten we terug naar 3 de kunnen stijgen
    DIT IS GRAPPIG Hé......

Groetjes en amuzeer u voor de rest van de dagen......

Werner, VL

• 08 Mei 2009 - 21:30

Witte:

Mijn uitstekende conditie is nooit weggeweest eh Werner. Al die bergen worden hier dagelijks op gelopen, wandelen duurt te lang ;)

• 12 Mei 2009 - 15:22

Greet Coeckel:

Hey Witte,
    uw kaartje is in het verre Zandhoven geraakt, waarvoor dank! Blijft maar veel fotootjes maken, ik ben vooral fan van de kiwibird :)

• 14 Mei 2009 - 00:32

Witte:

Kaartje is graag gedaan ze! Mja het aantal foto's van de kiwibird zal redelijk beperkt blijven. Die loopt enkel 's nachts in het bos rond en dan lig ik toch liever in mijn bed :) Maar in de zoo van Antwerpen hebben ze er naar het schijnt wel ene zitten ;)