Korte update - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu Korte update - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu

Korte update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wouter

25 April 2009 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hey hey!

Ik ben in een internetcafe ergens in Dunedin verzeild geraakt. Perfecte gelegenheid om hier nog is snel iets te posten. Zoals gewoonlijk alles nog steeds in orde met mij eh :) Ik zal in een paar puntjes de gebeurtenissen van de afgelopen weken weergeven.

* Na Christchurch heb ik 3 dagen door Banks Peninsula gereden. Verlaten stranden en mooie groene heuvels/bergen. Daar ook wat rondgewandeld in Hinewai reserve en omdat alle backpackers volzaten nog eens het kampeergerief bovengehaald.

* Mount Cook was prachtig. Samen met de drie Duitse meisjes van in Motueka en Nicolas, de Fransman, de beklimming naar Mueller hut gemaakt. Net voordat we in Mount cook village arriveerden is er een meter sneeuw gevallen wat de wandeling toch behoorlijk moeilijk maakte aangezien we geen speciale uitrusting hadden. Maar de sneeuw maakte de uitzichten wel meer de moeite waard dus eigenlijk heb ik niet te klagen :) Veel riskanter moet een wandeling wel niet worden. Verschillende keren een meterke naar beneden geschoven en aan de andere kant van de berg ook 2 lawines gezien. But yeah, no risk, no fun eh :)

* Van 15 tot 23 april in Oamaru gewerkt. Werk viel heel goed mee doordat er nog 5 andere wwoofers waren. Gemiddeld 3u per dag gewerkt maar wel met ruime pauzes. Mijn kuisvaardigheden zelden moeten gebruiken eigenlijk, vooral in de hof gewerkt. Enkel in de voormiddag werken biedt dus tijd genoeg om in de namiddag zowat alles in de regio te gaan bezichtigen. Elephant rocks beklommen (gigantische rotsen in een groene wei, maar ze lijken totaal niet op olifanten :)), regelmatig 's avonds is naar de yellow eyed penguins gaan kijken, ook de blue penguins over straat zien trippelen, de grootste goudmijn van NZ bezocht (voor de liefhebbers van grote camion's: mijn fototoestel heeft het deze keer niet begeven dus ik heb eindelijk wat foto's, de Moeraki boulders gefotografeerd (grote ronde, paaseiachtige stenen op het strand), naar de vuurtoren in Moeraki gewandeld om nog meer pinguins te zien en 2 avonden de penguin club (een plaats waar alternatieve bands optreden. Singer/songwriter Andrew White en de in NZ behoorlijk bekende Phoenix Foundation gezien) onveilig gaan maken met de andere wwoofers en tot slot ook nog de lokale whiskystokerij bezocht en uiteraard ook geproefd.

* Eergisteren in Dunedin, een erg Schots stadje, gearriveerd. Als de blogpost gedaan is vertrek ik hier al weer. Gisteren de Taieri gorge railway gedaan. Vier uur op een boemeltrein gezeten die ons langsheen de Taieri rivier bracht. Toch wel de moeite! Maar precies toch wel eerder een activiteit voor bejaarden. Ik was de enige persoon onder de 50 jaar schat ik. Vandaag de universiteit bezocht en de steilste bewoonde straat ter wereld opgewandeld.

* Vorige week ook is werk gemaakt van een trip naar een van de Pacifische eilanden. Ik heb een wwoofing plaats gevonden op het hoofdeiland van Tonga. Ik kan er gratis 2 weken verblijven in ruil voor 5u zwaar labeur op de boer zijn akker :) Het weekend heb ik dan wel volledig vrij. En aangezien de boerderij vlakbij de parelwitte stranden gelegen is, zal ik in de namiddag ook nog wel de gelegenheid hebben om daar wat te snorkelen of de tamzak uit te hangen. Nadeel van dit Tonga-avontuur is dat er mij nog slechts 5 weken in Nieuw Zeeland resten. En ik zou mijn auto toch wel half mei willen verkopen, beste plaats is Auckland, zodat ik eigenlijk nog maar 3 weken heb om het mooiste deel van het Zuid eiland te zien. Zowaar stress hier :D

Zo dat waren de belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen weken in beknopte vorm. De lange versie zal ik in Belgie dan wel is uit de doeken doen eh. Voor de foto's moet ik mij ook weeral verexcuseren want ik ben de kabel van mijn fototoestel in de auto vergeten (en ja ik ben te tam om dat te gaan halen, dat is toch wel een half uur stappen :)). Op facebook heb ik een paar dagen geleden al een paar foto's gepost, laat dat een voorsmaakje zijn :). Ik zal proberen om bij de volgende post hier dan ook nog eens wat te droppen.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Wouter

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 39883

Voorgaande reizen:

04 November 2008 - 20 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: