Nog wat Taupo, de boerderij en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu Nog wat Taupo, de boerderij en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu

Nog wat Taupo, de boerderij en Auckland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wouter

15 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallowkes!

Weeral een tijdje geleden dat ik hier nog eens iets geschreven heb zeker. Dat komt omdat ik de afgelopen 2 weken dan ook heel druk bezig geweest ben met eigenlijk niets te doen :)

Ik zal eerst nog wat vertellen wat ik nog in Taupo uitgestoken heb. Oudjaar heb ik met een hoop Tsjechen en verschillende flessen wodka gevierd :) Om middernacht met een hele hoop naar een uitkijkpunt gereden om het vuurwerk te bekijken. Dat viel eigenlijk wel een beetje tegen, het vuurwerk in Zandhoven is 2 keer zoveel denk ik, en na 5 minuten was het al gedaan. Het was nog maar enkele minuten na middernacht dus tijd voor een feestje. De Tsjechen verkozen echter hun bed dus ben ik maar alleen op stap gegaan. Aan feestmogelijkheden geen gebrek. Tientallen pubs die allemaal stampvol zaten. Een leuke avond gehad dus :) Om stipt 3u sloot elke bar waardoor iedereen maar ging slapen. Vroeg in bed voor een Oudjaarsnacht :)
De volgende dag ben ik met de Tsjechen op stap gegaan. Zij wilden een spel spelen, genaamd Geocaching.
Nooit van gehoord maar toch met hen mee gegaan. Met behulp van een GPS en coordinaten die je ergens op het Internet kan vinden kan je op schattenjacht, dat is ongeveer het concept van het spel. In Tsjechie is dit blijkbaar een heel populair spel en ook in Nieuw Zeeland moeten er toch heel wat mensen zijn die het spelen want er zijn hier een paar duizend schatten verstopt. Uiteindelijk 3 schatten gevonden wat de Tsjechen euforisch maakte :D Ikzelf vond er nu niet zo heel veel aan. 's Avonds nog brandalarm gehad in het hostel. Veel paniek maar uiteindelijk bleek er toch niets in brand te staan, er was ergens een defecte rookmelder of zo denk ik.
Wat heb ik nog in Taupo gedaan? Hmm,ik moet al hard nadenken om nog wat te bedenken :) Ah ja ik ben nog naar de Maori carvings gaan kijken. Dat is een groot beeldhouwwerk, dat 20 jaar geleden gemaakt is, ergens in lake Taupo. Ook nog wat gaan relaxen in een natuurlijke thermal spa. Een warmwaterrivier en een koudwaterrivier komen samen op een bepaald punt en daar kunt ge dan in het water gaan liggen. Behoorlijk lazy ja :)

Na Taupo was het tijd voor een boerderijervaring. Ik heb 8 dagen op een boerderijin Ngokonui, echt een heeeel klein dorpje zonder winkels en zonder gsm-ontvangst (voor Vodafone toch), doorgebracht. Het was de bedoeling dat ik daar zou werken in ruil voor onderdak en eten maar van het werken is niet veel in huis gekomen. Iedereen op de boerderij was in vakantiestemming en het meeste werk was al gebeurd. De eerste 2 dagen heb ik de honden moeten uitlaten en ze wat te eten moeten geven. Dat was het dan voor een hele dag. Mij echter niet verveeld want Phyl had wel wat uitstapjes georganiseerd. In de 8 dagen toch 1 dag gezien (inderdaad gezien, zelf bijzonder weinig kunnen doen :) Ofwel Struan ofwel de honden deden al het werk) hoe het er echt aan toegaat op een boerderij. Samen met Struan (hij runt de boerderij nu) een paar koeien in een andere wei gezet. Echt wel chique om te zien hoe de honden achter de koeien lopen en ze dan door aanwijzingen van Struan naar de juiste wei leiden. Toch was het net iets anders dan je gewoonlijk op tv ziet. Daar doen de honden onmiddellijk wat er gezegd wordt, in realiteit moet ge daar toch eerst een paar keer hard op roepen :) Na de koeien hebben we nog een 700-tal schapen naar de boerderij gedreven en ze met iets besproeid dat de vliegen en vlooien weghoud. Ook nog een paar lammetjes van de grotere schapen moeten verwijderen en als afsluiter nog zelf een lammetje geschoren. En het lammetje leeft nog steeds :) maar het is wel moeilijk dat scheren.
De rest van mijn dagen gesleten met lezen, wandelen op het immense domein van de Duncan familie,uitstap naar een glimwormbos, wat met de quad en motor gereden, gezwommen, uitstap naar een andere boerderij van de Duncans (die binnenkort trouwens verkocht wordt voor een slordige 3 miljoen Eurokes),een ritje met Struans Dodge Charger gemaakt en heel veel barbies (dat is een BBQ en dus niet de pop) gehad. Echt een supertijd gehad daar op de boerderij! Ik ben zelfs al zwaar aan het twijfelen om zelf geen boer te worden :D
Ook nog wel grappig was het feit dat de Duncans getuigen van Jehova zijn. Een van de eerste dagen vroeg Phyl me om mee te gaan naar een meeting. Ik had echter niet helemaal goed verstaan wat voor een meeting dus ik had maar toegezegd. De volgende dag werd duidelijk wat voor een meeting het was: een viering van getuigen van Jehova. De mensen waren daar allemaal (overdreven??) vriendelijk tegen mij en volgens mij met een reden: ze wilden mij bekeren! Uiteraard is dat niet gelukt :D Toch was het interessant om eens te horen hoe het er aan toegaat bij de getuigen van Jehova. Echt een paar dingen gehoord waar ik sterke bedenkingen bij heb. Zo zou Armageddon voor de nabije toekomst zijn en alleen getuigen van Jehova zullen overleven, de oorzaak van problemen in Taumarnui lag bij kwaadaardige demonen, etc. Allemaal goed en wel die verhalen maar het probleem is dat die daar dus rotsvast van overtuigd zijn. Och ja godsdienstvrijheid zeker eh :)

Maandag ben ik dan vertrokken op de boerderij. Via een tussenstop in Otorohanga (waar ik het Kiwi House bezocht heb. Nog eens een paar Kiwi birds gezien maar wat typisch is aan zo'n Kiwi houses is dat het verboden is om een foto te nemen van een Kiwi!) en Hamilton (waar ik nog eens goeiendag ben gaan zeggen in het hostel waar ik gewerkt heb. Daar trouwens ook mijn eerste Belg in NZ tegengekomen. Het was lang geleden dat ik nog eens Nederlands had gepraat, het ging maar moeizaam.) in Auckland aangekomen. Wel een hel om hier met de auto te geraken. Grandioos verkeerd gereden (maar dat lag misschien ook wel aan mij want ik had geen gedetailleerde map van Auckland en ik wist maar ongeveer waar ik moest zijn) en ook voor de eerste keer in NZ in de file gestaan. Nog niet al te veel gedaan sinds ik in Auckland ben. Het is nogal aan de warme kant en dat is niet direct mijn favoriete weer :) Wat op het strand liggen is tot nu toe mijn voornaamste bezigheid :P En morgen is het dan Big day out. Ik heb trouwens al ne maat gevonden die ook gaat, William uit .......Deutschland naturlich :)

Zaterdag vertrek ik naar de Coromandel regio. Wat goudmijnen bezichtigen (en zelf een klompke opgraven :)) en de hot water beaches bezoeken zullen zowat de attracties zijn daar. Struan heeft me ook nog uitgenodigd om naar Whangamata te komen. Zij zullen daar volgende week ook zijn en ik zou er kunnen jetskieen,waterskieen en nog is een poging tot surfen doen. Ik zal de uitnodiging maar aannemen zeker :p

Greetz

Witte


  • 15 Januari 2009 - 09:07

    Lange:

    lucky bastard!

    hier wast de eerste tien dagen van januari gemiddeld -3°C. Doeme!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Wouter

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 39886

Voorgaande reizen:

04 November 2008 - 20 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: