Thames, Tauranga en al een stukske Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu Thames, Tauranga en al een stukske Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu

Thames, Tauranga en al een stukske Hamilton

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wouter

02 December 2008 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo!

Nog eens een paar uur niets te doen dus nog eens tijd voor een paar verhaaltjes uit het verre Nieuw Zeeland. Eergisteren (30/11) ben ik in Hamilton aangekomen waar ik de komende week in een backpackers hostel zal 'werken'. Een schitterend duo is hier de baas van het hostel. Een bomma van 85 met haar dochter van 55 runnen de boel hier :) Ik moet hun 2,5 uur per dag helpen met van alle klusjes, in ruil krijg ik dan gratis ontbijt en gratis overnachting. Gisteren heb ik de keuken en badkamer moeten kuisen, de gangen stofzuigen en natuurlijk wat bedden moeten opmaken. Dat valt allemaal nog geweldig goed mee maar naast het schoonmaakwerk wordt ik door de eigenwijze bomma ook beschouwd als een persoonlijke slaaf. Ze had het in haar hoofd gekregen om een paar kasten en een bed in haar kamer te wisselen met die van een andere kamer. Wie kon dat allemaal regelen, ikke natuurlijk. Op zich allemaal niet zo erg maar wanneer alles geplaatst was zoals zij het wou, was het toch niet naar haar zin. Alles opnieuw kunnen verplaatsen dus. Zo geraken mijn 2,5 uur dus gemakkelijk gevuld :) Voor de rest kan ik echt wel niets slecht zeggen over Kim en Edith (de dochter en de bomma), allebei heel vriendelijk ze :) Vandaag was het werk ongeveer hetzelfde dus de komende dagen zal dat ook wel zo blijven schat ik. Nog wat vertellen over Hamilton zelf misschien. Hamilton kan volgens mij het best omschreven worden als een boerengat dat in 10 jaar tijd uitgegroeid is tot een 'grote' stad die nog het meeste lijkt op Wijnegem Shopping Centre. Buiten winkels is er hier dus echt niets te zien. Allez niets is misschien veel gezegd. Er zijn hier Chinese, Indische en nog wat andere tuinen en er is een zoo. De zoo heb ik vandaag al bezocht dus de rest van de week zal het shoppen worden en wat wandelen in de tuinen :) En nog wat voortzoeken naar een auto natuurlijk. Ik heb een bod gedaan op een Toyota Corola uit '93 vandaag. Afwachten of ik hem heb.


Owkej dit stukje moet ik dus voor de tweede keer typen. Ik was net klaar en dan valt het internet uit. Maar voor jullie zal ik het verhaaltje nog maar eens uittypen eh :)


Het laatste wat ik hier gepost heb was dat ik in Auckland was denk ik. Daar eigenlijk niet zo heel veel uitgestoken. Naar Mission Bay (een groot strand), One tree hill (voor de verandering nog eens een oude vulkaan) en een tweede keer naar Auckland museum geweest. Wel nog een paar oude bekende tegen het lijf gelopen in Auckland. In de keuken van mijn hostel ben ik Metal David nog tegengekomen. Nog een paar keer samen op stap geweest maar het blijkt toch niet zo een hele toffe te zijn. Het voordeel van alleen reizen is dat ge die dan kunt achterlaten :) Ook nog Danielle opnieuw tegen gekomen in Albert Park. Mja het is toch ne kleine wereld eh :) Na 5 dagen Auckland was ik wel blij dat ik kon vertrekken. Het is een leuke stad maar na een paar dagen heb je het daar wel gezien. Tijd om wat meer van het 'echte' Nieuw Zeeland te gaan bekijken.

De eerste halte was Thames, een heel klein stadje/groot dorp. Op zich was er niet zo heel veel bijzonders daar. Zoals bijna elk stadje hier had het een museum en een rivier. Wat wel goed is aan Thames is dat het dicht bij het Coromandel forest park ligt, een groot natuurdomein met bergen. In het hostel 2 Israeli's leren kennen die daar ook een wandeling wilden gaan maken. Samen met Oded en Juvenal naar Pinnacles gewandeld. De top niet kunnen bereiken omdat we iets te laat vertrokken waren, mja op zich niet zo'n ramp want het uitzicht was overal wel goed. Het was wel plezant om met die 2 gasten op te trekken. Ze hebben veel verteld over Israel en hoe het leven daar toch wel wat anders is dan hier. Een klein weetje: in Israel moet elke gezonde jongen verplicht 3 jaar in het leger vanaf zijn 18 en elk meisje 2 jaar. Die gasten waren dan aan het vertellen hoe ze de grens met Palestina moesten bewaken en nog een paar andere verhaaltjes die dat ik hier maar beter niet typ denk ik :) Na 2 dagen had ik het wel gezien in Thames en werd het tijd om voort te gaan.

Donderdag vertrokken naar Tauranga. Een leuke 4 dagen gehad daar. Leuke mensen op de kamer in het hostel waarmee ik de eerste avond al op stap ben geweest. Samen met een Australier, een Kiwi, een Hollanse en een Duitser naar een van de vele Irish pubs geweest. De volgende morgen vroeg opgestaan om naar Mount Maunganui te gaan. Het was maar een klein bergje want via de steile route kon je al in 25 minuten de top bereiken. Het mag dan wel niet zo'n hoge berg zijn, toch was het uitzicht schitterend! Na de middag op het strand wat gaan uitrusten van onze vermoeinde tocht :) Voor de eerste keer in de oceaan gezwommen. Het water was eigenlijk niet zo koud, ik denk zelfs dat het water van de Noordzee nooit warmer wordt dan de temperatuur nu hier. Aangezien de zon nogal hard scheen en het toch wel bijna 30 graden was mij rijkelijk met zonnecreme ingesmeerd. Het heeft weinig uitgehaald want ik ben echt knalrood verbrand. Al chance heeft de zon de laatste dagen niet meer zo veel geschijnd :) Gisteren heeft het zelfs de hele dag en nacht geregend. Eum ja Tauranga was echt plezant. Ik kan het eigenlijk het best beschrijven als een soort van Blankenberge :) Alles cafe's en restaurants bevonden zich aan het water. Er speelt ook bijna elke avond van het weekend een live band in elke bar, een paar goede covergroepjes gezien. In het hostel ook nog een Fransman leren kennen. Het is dus echt waar dat de gemiddelde Fransman geen Engels kan spreken. Fabien is 2 maanden geleden in NZ aangekomen zonder een woord Engels te spreken en nu kan hij het nog altijd niet. Een klein voorbeeldje misschien: hij zocht het woord car (niet zo heel moeilijk denk ik eh) maar wist enkel het Franse woord. Daarom begon hij maar een auto te imiteren als ne kleine van 5 jaar en heel hard VOITURE te roepen. Ik had het echt moeten filmen eigenlijk, het was hilarisch. Zondag was het dan tijd om naar Hamilton te vertrekken. Mja ik denk dat ik toch nog wel eens terug naar Tauranga ga :)

Dan zijn we opnieuw bij Hamilton aanbeland eh. Hier zal ik dus nog tot maandag 8/12 blijven. Wat de plannen daarna zijn weet ik zelf nog niet. Veel zal afhangen of ik hier een auto kan vinden. Als het lukt dan ga ik waarschijnlijk naar Rotorua gaan. Och we zien wel eh :)

Zo dat was het voor de afgelopen week. Alles nog altijd dik in orde hier! De foto's ga ik een van de dagen proberen te uploaden. Het internet in het hostel is weeral aan de trage kant dus zal ik nog eens een internetcafe moeten bezoeken.

Sweet as

Witte



Nog extra info van vandaag 4/12: de auto is gekocht :) Slechts 1900$ moeten betalen terwijl ze 2500$ vroegen. Sterk onderhandeld van mij :P Hopelijk valt mijn racemachien nu morgen al niet uiteen.

  • 02 December 2008 - 08:20

    Wouter Van Everbroeck:

    Het plan van den boot is dan afgeschaft ofwa? Is die villa ook ergens in Frankrijk? Normaal gezien ben ik wel ergens in juni terug ze :)

    En wat bedoeld patrick van de Smeyers met da purper in het gras? Mag iets gespecifieerd worden zene

    juuuw

  • 03 December 2008 - 11:02

    Joke B:

    Wouter! Zalig om te lezen, doe dat nog goe daar. Geniet, geniet, geniet!
    Sterkte met verwerken van het verlies van je vriend. xx

  • 03 December 2008 - 18:00

    Nick:

    das goe da ge tege juli trug zij dan kunde me ons mee oep verlof! die villa met zwembad met bar en visvangst en nog vanalles is ook in zuid frankrijk stja den boot zal wss ni doorgaan das nizo gemakkelijk oem te regele

  • 03 December 2008 - 21:13

    Witte:

    Allez in juli nog is op verlof. Dan zal ek hier maar genoeg kiwi's plukken, anders zal het geld op zijn :)

  • 04 December 2008 - 20:36

    Lise:

    haha zeer geloofwaardig: die beesten die daar in het bos zitten :)
    Je stelt het daar ongelofelijk goed precies, ik ben echt blij voor je, laat de updates nog maar komen. Ik mail binnenkort xxx

  • 11 December 2008 - 15:11

    Tante Patricia:

    Dag Wouter!

    eindelijk op je blog geraakt. Dat is niet moeilijk voor een gewone mens, voor een technische imbeciel als ik wel (had een fout in je adres overgeschreven). Amai zeg dat schijnt je daar absoluut wel te bevallen. Wat IEP en IRD nummer enzo is weet ik wel niet maar da's niet belangrijk. En je schrijft over dat skydiven precies of het niks is. Ik zou het niet durven. Hopelijk kan dit bericht erop want ik zit allang buiten mijn vakje. Go on having fun down under!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Wouter

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 39864

Voorgaande reizen:

04 November 2008 - 20 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: