Bay of Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wouter

21 November 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey iedereen!

Hier nog eens een update van de laatste week. De afgelopen week heb ik dus rondgetrokken door de Bay of Islands (het Noorden van Nieuw Zeeland). Ah ja op foto's is het nog even wachten. De mama zou mij extra fotoruimte geven maar dat is blijkbaar nog niet in orde. Als dat geregeld is, zal ik proberen zo snel mogelijk een paar foto's te posten ze.

Vorige donderdag werd ik opgepikt door een Stray-bus die me naar Paihia bracht. Onderweg een paar keer gestopt om het een en het ander te bezichtigen. Eerste stop was een oude Kauriboom. Niet zo heel bijzonder vond ik, het was gewoon een hele dikke boom. Volgende halte was Goat Island. Dat is een Marine Reserve waar ge kunt snorkelen. Er zit daar echt belachelijk veel vis maar vissen is niet toegelaten seg. Ook voor het snorkelen heb ik maar gepast, het oceaanwater is hier nog net iets te fris (17 graden ofzo). Daarna naar een bird recovery centre gereden waar ik mijn eerste 'Kiwi bird' heb gezien. Hij had wel maar 1 poot :) Ook nog een paar andere lokale vogels gezien, zoals de 'talking Tui'. Die vogel kan perfect een geluid imiteren. De vogels in de stad doen soms gsm-ringtones na, diegene in het bird centre deed echter de stem van een verzorger na. s'Avonds aangekomen in Paihia, echt een heel klein dorpje (te vergelijken met Viersel denkek), en nog een hostel gezocht. Het is de Pipi Patch geworden, een gezellig hostel met een jacuzzi en een mini-zwembad :)

Volgende dag voor de eerste keer schitterend weer gehad. Blauwe hemel met een stralend zonnetje en zo'n 25 graden (goe insmeren dus :)) Voor op het strand te liggen was het nog een beetje te fris dus maar een andere activiteit gezocht: een skydive vanop 12000 ft. Eerst 20 min in een klein vliegtuigje gezeten wat een mooi uitzicht gaf over heel de Bay of Islands. Dan was het tijd om te springen. De instructeur wou mij echter een beetje bang maken door mij een tiental seconden gewoon uit het vliegtuig te laten bengelen, uiteraard maakte dat geen indruk op mij :D Daarna volgde de sprong. De eerste seconden waren echt BANGELIJK! Maar na deze kick-seconden was het gewoon wat genieten van het landschap. De val duurde zo'n 20 seconden en de totale jump nam een kleine 10 minuten in beslag. Echt ne aanrader!

Zaterdag met mijn Hollandse roommate een wandeling gemaakt langsheen de kust en door het regeneration forest. Was een mooie trip maar toch wel redelijk vermoeiend. Geen 100m waren effen, altijd klimmen en dalen. s'Avonds in de bar rugby gaan kijken. De All Blacks speelden tegen Engeland. Uiteraard wonnen de Kiwi's weeral :) (morgen is er trouwens nog een belangrijk wedstrijd, ik denk de world cup final).

Zondag was het de daguitstap naar Cape Reinga, het Noordelijkste punt van NZ. Onderweg nog gestopt bij een gumdiggers village (daar haalden ze vroeger de hars uit Kauribomen) en een paar grote zandduinen. De duinen waren wel plezant want ge kon er op surfen :) Was best wel plezant. Op uw buik op een surfboard gaan liggen en dan een duin van 70m afglijden. Alleen de beklimming van de duin viel wat tegen, was vermoeiend. Tegen 15u aangekomen aan Cape Reinga, dat is een heilige plek voor de Maori's maar ook de plaats waar de Pacific Ocean en de Tasmam Sea samenkomen. Een paar foto's genomen en dan terug op de bus. Op de terugweg nog fish and chips gaan eten in het 'beste' f&c restaurant van NZ. Ook nog een paar dolfijnen gezien van op het terras :)

Maandag was het geweldig slecht weer, heel de dag regen. Ik wou naar Russell gaan maar deze trip maar gecancelled. Gewoon een dagje in het hostel niets gedaan. 's Avonds de bus naar Whangarei genomen, een ander klein stadje. Wel in een slecht hostel terechtgekomen. De gemiddelde leeftijd lag daar toch ver boven de 60. Op mijn eentje dan maar is naar de watervallen gaan kijken en wat boekskes gelezen.

Dinsdag ben ik naar Poor Knight Islands geweest. De mooiste subtropische duikplek ter wereld naar het schijnt. Aangezien ik niet over een duikerslicentie beschik, heb ik alleen wat gesnorkeld. Op weg naar de duikplek een telefoontje gekregen uit Zandhoven met verschrikkelijk nieuws. Ne maat die zelfmoord heeft gepleegd. Pfff ik was/ben er nog altijd niet goed van. Zeker en vast omdat het zo'n plezante, goedlachse kerel was op wie ge altijd kon rekenen. Toch nog proberen het beste te maken van het snorkelen, een paar mooie vissen gezien maar mijn hoofd stond er toch niet echt meer naar. Laatse 2 dagen in Whangarei eigenlijk niets meer uitgestoken. Wat in het stadje gaan wandelen en gisteren dan de bus naar Auckland genomen. Proberen om hier een job en een auto of van te vinden. Ik weet nog niet goed wat de volgende plannen zijn, dat lees je wel in een volgende update eh.

Voor de gasten uit Zandhoven die den Ollie gekend hebben nog veel sterkte eh. Ik kan niet op de begrafenis zijn maar ik ga gewoon proberen aan hem te denken.

Zo dat was het voor deze keer. Hopelijk volgende keer iets leuker nieuws...

  • 01 December 2008 - 19:37

    Hofman En Sam:

    zie mor da ge tege den 12 july trug ze want we hemme een villake gevonne met kei graaf zwembad en natuurlijk da cocktail barreke er neffe aja en visvangst op 25 km !!! en neil young al gezien of is dieje nog op komst zeker foto's trekke he teen (schoon volk is ok gewenst )groetjes en veul fun ginter

  • 01 December 2008 - 19:43

    Patric Vande Smeyers:

    vraagt zen eigen af wie da da purper ding in de gazon is

  • 01 December 2008 - 19:49

    Dirk :

    nick nauwelaers he de pot bij DE JOS effe volledig begaaid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Wouter

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 39870

Voorgaande reizen:

04 November 2008 - 20 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: