Laatste dagen in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Everbroeck - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Auckland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wouter

12 November 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hello!

Hier nog een korte update van de laatste dagen in Auckland. De afgelopen dagen heb ik eigenlijk vooral op mijn eentje de stad verkend. Zondag een daguitstap gemaakt naar Devonport, dat is een klein (weeral) vulkanisch eilandje. Na een half uur stappen was de top van Mount Victoria al bereikt, zo'n spectaculaire vulkaan was het dus ook weer niet :) Wel nog een paar mooie huizen in Victoriaanse stijl gezien maar voor de rest was het niet zo bijzonder. Dan maar even naar een paar vissers gaan kijken (hier komt al een stukske voor de Victor :) ) die op een pier aan het vissen waren. Ik stond nog geen 5 minuten te kijken en er ging al ne stok bijna in het water. Na een kwartier spelen met de vis kwam de vangst eindelijk aan de oppervlakte en konden we zien wat het was: ne bangelijk grote rog, toch al wel eentje van 1m. Er zitten hier trouwens nog een paar andere toffe beestjes in het water. Gisteren met een Brit gepraat en die had vlak bij de kust een gigantische orka gezien. En natuurlijk zijn er ook nog een paar haaikes maar daar moet ge toch al wel echt pech met hebben :) Ah ja Metal David is niet mee geweest naar Devonport omdat hij maandagochtend moest vertrekken. In plaats van de 2 Duitse meisjes is er een gokverslaafde Deen gekomen die graag naar Gothic music luistert en toch behoorlijk aan de homokant is. Al de speciale gevallen komen precies op mijn gang terecht :)

Maandag niet veel uitgestoken. Inkopen gedaan en een wandeling gemaakt naar Parnell. De volgende dag heb ik dan een city tour gemaakt. Mount Eden (een ander slapend vulkaantje), harbour, viaduct en nog een paar andere plaatsen bezocht. Op de bus zaten echt weer van alle nationaliteiten bij elkaar. Schotten, Amerikanen, Aziaten, uiteraard een paar Duitsers, een Deense en een Zweedse (die eigenlijk helemaal niet zo ferm was :) ). We hebben met zijn allen een rondleiding gehad op de viaduct en we hadden ook de kans om een bungy jump te doen. Even getwijfeld of ik het hier al zou doen maar uiteindelijk toch maar gepast. Het was slechts 40m hoog en ik wil toch ene van ten minste 100m doen :) De trip was al om 4u gedaan dus nog maar even naar het hostel geweest waar ik ondertussen weeral 2 nieuwe roommates had, een koppel Noren deze keer. 's Avonds de beste beslissing tot hiertoe genomen: een avondje naar het Occidental Belgian Beer Cafe. Ze hadden blonde Leffe dus de avond was goed begonnen :0 Eerst met een oude Kiwi gebabbeld die alleen maar Frans wou praten met mij. Was gezellig maar om 9u stipt moest hij thuis zijn, een beetje onder de sloef denk ik. Na zijn vertrek kwam er dan een groep binnen. Er bleek een Nederlander bij te zijn dus daar ne babbel met gestart. Eerst nog een paar Belgische bieren geprobeerd (Belgisch bier is dus echt pakken beter dan al de rest! Bier hier is nogal waterachtig) en dan naar de party in de Globe bar gegaan met Dave (een 45-jaar oude Britse zuipschuit, Melanie (een Duitse), Tania (een zotte Zuid-Afrikaanse die elke barman begon te versieren)en Mark (sympathieke Nederlander).

Vandaag vroeg moeten opstaan omdat ik van kamer moest veranderen. Ik heb het weeral getroffen want nu zit ik in een kamer voor 8 personen, 7 Duitsers en ikke. Wieder mahl superrrr :) Deze voormiddag voornamelijk nagedacht wat ik de volgende weken wil doen. Eerst ga ik een tripje maken naar het Noorden, eerst naar Paihia en dan verder naar Cape Reinga. Onderweg passeren we ook Poor Knights Island, top 10 van mooiste duikplekken ter wereld, en nog een ander paar mooie plekjes waarover later meer eh. Het plan om een auto te kopen is even uitgesteld omdat ik eerst nog een beetje wil wennen aan het links rijden. Deze namiddag dan met Melanie op stap geweest en vanavond voor de eerste keer zelf mijn kleren gewassen, eigenlijk echt wel simpel :)

Zo dat waren de belevenissen van de afgelopen dagen. Nu gaan slapen want morgen al om 6u30 opstaan om mijn bus te halen. Ah ja de kerstman die tussen de foto's staat is het Kerstsymbool van Auckland. Eigenlijk is het wel ne perverte kerstman want hij knipoogt de hele tijd en doet rare bewegingen met zijn vinger :D Ah nog een laatste weetje uit Nieuw Zeeland: ticket voor Big day out is geboekt :)

Foto's zullen voor een andere keer zijn, problemen met fototoestel pfff.

  • 12 November 2008 - 09:31

    Wouter Van Everbroeck:

    Misschien kan Dirk in het vervolg zijn informatie een beetje beter bijhouden want er zijn toch een paar belangrijke weetjes uit het verre Zandhoven tot in Nz geraakt waar ik niets van kan terug vinden :)

  • 24 November 2008 - 10:29

    Tante Leen :-):

    Hey WOuter die gast van WIjnegem heeft ook een blog: LAURENSDEWILDE.WAARBENJIJ.NU
    MISSCHIEN LEUK OM EENS TE CONTACTEREN, ge ziet maar (hij heeft een camionetje)groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Wouter

Actief sinds 23 Okt. 2008
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 39872

Voorgaande reizen:

04 November 2008 - 20 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: